RAZEM CZY KAŻDY SOBIE? Czy ośrodki narciarskie i turystyczne mają potrzebę współpracy?
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA POLSKICH STACJI NARCIARSKICH I TURYSTYCZNYCH
8-10.06-2015, Kazimierz Dolny, hotel Król Kazimierz****
Mimo odległego miejsca, jaki wybraliśmy na tegoroczną konferencję idea podróżowania do naszych ośrodków sprawiła, iż frekwencja dopisała. Zarejestrowanych uczestników mieliśmy 135, w tym 40 ośrodków narciarskich reprezentowanych przez 60 osób, 26 firm dostarczających usługi i produkty dla sektora narciarskiego, z czego 20 miało swoje stoiska w części targowej. 
Nie zapominamy również o ponad 20 zaproszonych gościach, w których gronie byli przedstawiciele parlamentu, ministerstw, samorządów, mediów, świata prawa i nauki. 
Bardzo dziękujemy wszystkim za przybycie!
Tegoroczne hasło konferencyjne wybrzmiało nie tylko na sali, lecz również w rzeczywistości. Jednym z owoców była deklaracja kolejnych ośrodków do członkostwa w PSNiT. Dyskusja z parlamentarzystami, która odbyła się drugiego dnia konferencji pokazała, że inaczej niż razem po prostu się nie da. 
Podczas konferencji ogłosiliśmy również, że zaczynamy współpracę ze słowackim stowarzyszeniem Lavex i będziemy wspólnie tworzyć targi dla branży narciarskiej - naprzemiennie, co dwa lata - raz u nich raz u nas. Pierwsze targi pod wspólnym brendem odbędą się w kwietniu 2016 roku, na Słowacji. Już pod koniec czerwca będziemy mieli kolejne robocze spotkanie z Lavex dotyczące szczegółów współpracy.
Okazuje się, że podstawowe wskazówki, Olivera Kerna ze Skiresorts, czyli doświadczenie z Alp bezwzględnie mówi, iż nie ma innej drogi niż RAZEM. Przykładów było mnóstwo: wspólne karnety, reklama jako region a nie poszczególne stacje, sprzedaż miejsc noclegowych online itp itd.
Mamy na to dowody również w Polsce. Kilka lat nad opracowaniem wspólnych skipasów dały swoje owoce. Zieleniec jawi się od kilku lat narciarzom jako duży potencjał tras i wygoda, bo wszystko podane na jednym karnecie a i spójność reklamy też pomaga. Prezentacja TatrySKI, a szczególnie slajdy z wykresami same mówią za siebie - nie dosyć, że naszym klientom lepiej, bo jeżdżą na jednym karnecie w 6 podhalańskich stacjach to również ośrodki widzą wyraźnie, że sprzedaż karnetów wspólnych nad lokalnymi góruje.
Mieliśmy też prezentacje dotyczące działań stacji od kuchni. Firma SANPRO przekazała nam jak możemy zaoszczędzić wydatki i cenny czas podczas sezonu zimowego i zatrudniać pracowników tymczasowych. AGH podało nam również przepis na współpracę między jednostkami naukowymi a ośrodkiem przy udziele funduszy unijnych. 
Zaproszone towarzystwa ubezpieczeniowe przedstawiły ofertę dotyczącą ubezpieczeń narciarzy, co też możemy uważać za jedno z naszych wspólnych działań na kolejne sezony. 
Po obfitym w obrady dniu mogliśmy trochę odetchnąć odwiedzając Stację Kazimierz, potem serdeczne i bardzo rodzinne spotkanie u nestora narciarstwa na lubelszczyźnie - Kazimierza Antonia, który jak zawsze uśmiechnięty i przyjaźnie nastawiony do ludzi, pokazywał jak zmienił się Rąblów. Końcowym przystankiem tego dnia była kolacja w Parchatce (kolejnej stacji narciarskiej należącej do PSNiT) wraz z niespodzianką, czyli smacznym występem grupy Betty-Q. W dobrych nastrojach rozmową kuluarowym nie było końca.
Następny dzień to nic innego jak przekonanie branży narciarskiej jak ważną gałęzią przemysłu jest turystyka. Kolejny raz Ministerstwo Sportu i Turystyki deklarowała pomoc i wsparcie i potwierdzała dobre relacje między stowarzyszeniem a ministerstwem. Żałujemy, że nie dotarła na konferencję wiceprezes POT. Byliśmy bardzo ciekawi jak rząd, poprzez organizację POT, promuje polską zimę zarówno dla turystów krajowych i zagranicznych. 
Wykład dotyczący instrumentów finansowych UE na lata 2014-2020 również potwierdził, że pierwszeństwo mają wspólne działania, np. klastry. 
Z ważnych przyczyn nie dotarł na konferencję bardzo lubiany przez uczestników Szymon Sikorski, który, w związku z nowym logo PSNiT (zostanie zaprezentowany już wkrótce), miał mówić o "Dobry branding. Rola i funkcje estetyki w komunikacji i sprzedaży usług turystycznych.". Pan Sikorski wszystkich uczestników pozdrawia i zapewnia, że wraz z nowym logo będzie dostępna również jego prezentacja, której nie mógł osobiście wygłosić.
Okazało się, że godzina, przeznaczona przed oficjalnym zakończeniem konferencji, była wypełniona dyskusją i gdyby nie ramy czasowe trudno byłoby skończyć rozmowy i wymiany opinii. Jak widać potrzeba spotkań jest niewymuszona i naprawdę konieczna.
Na zakończenie sygnalizujemy, iż do dwóch tygodni będzie dostępny nietypowy, a bardzo przydatny dla branży, "gadżet" konferencyjny w postaci warsztatu video z zagadnień promocji ośrodka narciarskiego, przygotowany specjalnie dla uczestników konferencji PSNiT przez PUBLICON. Będzie dostępny wyłącznie dla uczestników konferencji w Kazimierzu. Mamy nadzieję, że to kolejne novum wprowadzone przez PSNiT to dobre narzędzie, które w praktyce wykorzystają ośrodki.

Poniżej prezentacje z tegorocznej konferencji:

8 czerwice 2015 - poniedziałek
1. Optymalizacja w zakresie podatku od nieruchomości - na przykładzie branży narciarskiej. Radca Prawny Łukasz Lichoń, Kobiela Szczęsny Radcy Prawni Spółka Partnerska. 
2. Innowacyjna infrastruktura rekreacyjna dla stacji narciarskich (snowparki, mikroparki, zimowe place zabaw, architektura śnieżna). Daniej Pulit, Vodasosova. 
Link do prezentacji: http://prezi.com/hpl-tcom3g99/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
3. Supersnow - najnowsze produkty i rozwiązania. Arkadiusz Kitkowski, SUPERSNOW Sp. z o.o. Sp.K.
4. Tatralift - prezentacja nowych produktów. Petra Petrasova, Tatralift.

9 czerwca 2015 - wtorek
1. Jak promujemy ośrodek narciarski w Alpach? Oliver Kern, Skiresort Service International GmbH.
2. Ośrodek narciarski w kontekście gminy i regionu. Burmistrz Roland Marciniak, Świeradów Zdrój.
3. Praca tymczasowa – przewidywany lek na nieprzewidywalną pogodę. Paweł Wika – Dyrektor Sprzedaży Sanpro Job Service.
4. Wzmocnienie współpracy pomiędzy stacjami narciarskimi, a jednostką naukową, w ramach staży naukowców w przedsiębiorstwach finansowane przez UE. dr Tomasz Magiera, d AGH Kraków, KTL.
5. Skipass Zieleniec. Dyrektor Józef Kamiński, WINTERPOL Sp. z o.o.
6. TatrySKI - doświadczenia pierwszych lat. Prezes Adam Marduła, TatrySki Sp. z o.o.
7. Ubezpieczenia dla klientów ośrodków narciarskich. Magdalena Oszczak, Menedżer ds. Produktu i Oceny Ryzyka Sprzedażowego AXA TU i Reasekuracji S.A.
8. Program Inter-Ski / Razem czy osobno ? Produkt dla narciarza. Andrzej Gostyński, Dyrektor Oddziału w Bielsku-Białej, InterRisk TU SA Vienna Insurance Group.
9. Program Inter-Ski / Razem czy osobno? Dedykowany program ubezpieczenia mienia i OC stacji narciarskich. Andrzej Gostyński, Dyrektor Oddziału w Bielsku-Białej, InterRisk TU SA Vienna Insurance Group.
10. Program kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej dla stacji narciarskich oferowany przez Gothaer TU S.A. Konrad Dżbik, Dyrektor Regionalny Sprzedaży Ubezpieczeń Korporacyjnych Gothaer TU S.A.

10 czerwiec 2015 - środa
1. Rola turystyki w gospodarce – statystyki i drogi rozwoju. Dyrektor Maria Napiórkowska, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Departament Turystyki.
2. 11.30 Instrumenty finansowe UE w nowej perspektywie na lata 2014-2020. Łukasz Bogusz, Ekspert Krajowego Punktu Kontaktowego.
3. Dobry branding. Rola i funkcje estetyki w komunikacji i sprzedaży usług turystycznych. Szymon Sikorski, Prezes Zarządu Publicon Sp. z o.o.

 

Patronat







 

Organizator

 

Organizator Honorowy


 


Miejsce
konferencji

       
       



Sponsorzy

       
 
         




Członkowie wspierający PSNiT

 
   
 

     
     

Wydawnictwa branżowe i portale

 
   

Patronat

       


Patron
medialny